o Technológiach

PayPal – dobrý sluha, zlý pán!

PayPal – dobrý sluha, zlý pán!

Rád by som aj touto cestou upozornil na “praktiky” systemu PayPal, na ktoré upozornil Miroslav Šimek na FB .

Miroslav_SimekChcel by som sa podeliť o moju skúsenosť so systémom PayPal a upozorniť na vec, ktorá môže ohroziť každého užívateľa tejto služby.

Ako je známe, portál PayPal slúži už roky ako bezpečnostná brána pri bezhotovostných prevodoch, platbách za tovar a služby do zahraničia. V najrozšírenejšom aukčnom systéme e-bay je to silne preferovaný spôsob uskutočňovania finančných transakcií. Lebo, ako je známe, kupujúci sa vystavuje neúmernému riziku, ak úhradu za tovar/službu robí priamym bankovým prevodom. Systém PayPal vstupuje do týchto finančných transakcii ako bezpečnostný medzičlánok, garantuje efektívnu možnosť reklamácie za nedodaný tovar/službu a vrátenie peňazí. Myslím si, že význam systému PayPal je jasný a netreba sa ďalej rozpisovať o čo ide.

Ako moja nedávna skúsenosť ukázala, pri niektorých transakciách vzniká v PayPal profile majiteľa účtu AUTOMATICKY súhlas na uskutočňovanie ďalších platieb už raz autorizovanému dodávateľovi. Mne sa to stalo bez môjho vedomia a ten súhlas som mal v profile na dobu neurčitú. Zakúpil som si licenciu na 1 rok používania jednej aplikácie. Aplikáciu som využíval necelý rok a následné aj odinštaloval. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď na výpise z účtu som našiel poplatok za ďalší rok používania. Kontaktoval som spoločnosť, od ktorej som licenciu povodne zakúpil s reklamáciou, že ich SW už nechcem a nepoužívam. Ani po tretej slušnej a vecnej vyzve spoločnosť nereagovala! Tak som uvedenú reklamáciu postúpil na PayPal. Tam reagovali velice svižné a po krátkej mailovej komunikácii mi oznámili, to čo konštatujem vyššie. Akékoľvek platby smerom k danému dodávateľovi som mal v profile PayPal-u predschválené, teda s tým nemôžu nič robiť. Predschválenie sa zrealizovalo bez môjho vedomia, bez avíza pri prvej platbe. Overoval som tuto skutočnosť s mojimi známymi a niektorí tiež našli podivne predschválené platby, od dodávateľov, s ktorými v minulosti niečo zobchodovali, aj v nepatrných sumách.

Tu je postup ako si overiť predschvalené platby v systéme PayPal:

How to cancel a billing agreement:
1. Log into your PayPal account.
2. Click ‘Profile’ near the top of the page.
3. On the left side of the page, select ‘My money’.
4. Click ‘Update’ beside ‘My preapproved payments’.
5. Select the merchant whose agreement you want to cancel.
6. Click ‘Cancel’.

pay_pall_screen

 (článok uverejnený sú súhlasom autora)

Zobraziť komentáre (1)

1 komentár

  1. Anonym

    11. marca 2015 at 10:24

    Vďaka za tip

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

o Technológiach

Viac na o Technológiach

Akú tlačiareň si vybrať domov

Rado31. januára 2016

Ako sa rodí Galanta z nadhľadu

Peter Nagy22. júna 2015

Smartfón HTC One M9 sa prehrieva

admin19. marca 2015