o Galante

Paška opäť ukázal svoju tvár

Paška opäť ukázal svoju tvár
Jozef

Už hodnú chvíľu som sa ako občan tejto republiky nevenoval osobe Petra Pašku. Nebolo to kvôli tomu, že by na seba svojimi konania nepriťahoval pozornosť verejnosti, ale preto, lebo ma tak ako ostatných Galanťanov, unavoval neustály boj jeho ega s ostatnými. Hovoril som si, že už stačilo a nech sa s tým vysporiadáva sám, aby som mu, ako sa hovorí, ešte nenakladal.

No aj napriek tomu som pravdepodobne jeden s tých, ktorí v jeho blízkosti na neho pôsobia ako červené rúcho na býka v aréne. Poviete si, veď čo očakávam, veď som ho kritizoval. Ale pozor vážení, žijeme predsa v demokratickej spoločnosti, kde sú čelní predstavitelia na tak exponovaných miestach ako je primátorské kreslo, vždy viac sledovaní a kontrolovaní. Dôvodom je skutočnosť, že demokracia v tejto krajine vychádza z vlády jej obyvateľov.  Teda aspoň tak by to, podľa zákona, malo byť.

Apropó, ak hovoríme o zákone v súvislosti s Petrom Paškom, tak viacmenej hovoríme o porušovaní zákona a nie o jeho dodržiavaní. Skúsme si to zhrnúť, Peter Paška už pri nástupe do svojej funkcie pri voľbách na primátorské kreslo prinajmenšom zavádzal verejnosť, že je čisto nezávislý. Nakoniec sme sa dozvedeli, že predsa nebude tak nezávislý, keď sa k nemu po voľbách priznala jedna z politických strán. Ďalšou činnosťou, podľa ktorej je v jeho podaní zákonnosť, je to, že bol NAKA obvinený z machinácií pri verejnom obstarávaní.  Pre tých, ktorí sa v trestnom práve moc nevyznajú, tak chcem podotknúť, že ide o úmyselný trestný čin!  Takže tvrdenia, že ja som to nechcel alebo som v tom čisto nevinne, akosi strácajú silu. Minulý týždeň si však od sudcu Okresného súdu v Galante  vypočul obžalobu. A znova pre tých menej znalých zákona, je to ďalší krok v trestnom konaní. Tu už hovoríme o potvrdení dôkazov prokurátorom a predložení sudcovi, ktorý v danom prípade rozhodne.  Pokračujme však ďalej. Prednedávnom bol Peter Paška opäť riešený za porušenie zákona v súvislosti so zneužitím právomoci verejného činiteľa, keď si na úrade zamestnával svojho kamaráta na stoličke, ktorá podľa štruktúry mesta ani neexistovala, za čo mu hrozí sankčná pokuta vo výške 12 mesačných platov.  Myslím, že na ozrejmenie, ako Peter Paška vníma realitu demokracie by asi stačilo.

Ale aby som sa dostal k podstate veci v tomto článku. Dňa 18.03.2016 sa na Mestskom úrade konalo odovzdávanie hárkov úspešnej petičnej akcie Zastavme hazard v Galante. Keďže litera zákona bola naplnená, členovia petičného výboru musia tieto hárky odovzdať na kontrolu zástupcom mesta a po kontrole týchto hlasov vedenie mesta rozhodne prijatím VZN. Pretože išlo o verejnú akciu  a členovia petičného výboru chceli obyvateľom Galanty ukázať, že ich snaha bola zavŕšená úspechom, dňa 17.03.2016 pozvali na toto odovzdávanie zástupcov médií v Galante aby informovali občanov. Medzi nimi bola pozvaná, konkrétne pánom Hartlom – členom petičného výboru, aj redakcia Webových Galantských novín gngu.sk . Pretože občanom prinášame informácie o dianí v Galante a hlavne pozitívne informácie, tak som sa ako ich zástupca, tejto akcie chcel zúčastniť.

 Na počudovanie sa však udialo niečo, čo nikto nečakal. Peter Paška opäť nezvládol svoje ego a narcizmus a pri vstupe do zasadačky MsÚ na druhom poschodí ma verbálne, dosť dehonestujúcim spôsobom, atakoval s tým aby som okamžite opustil miestnosť. Dôvodom bola jeho nezvládnutá ješitnosť a jeho osobný spor s mojou osobou. Podotýkam, že spor si vytvoril on vo svojom svete Petra Pašku.  Ale predtým ako som miestnosť z úcty k činnosti petičného výboru opustil, v tejto jeho činnosti mu okrem iného bravúrnym a trápnym spôsobom nahrával aj právnik mesta pán Psota. Na moju otázku, či je zákonné, že Peter Paška vyhadzuje zástupcu médií z miesta, kde sa koná verejná akcia, odpovedal iba spôsobom jemu vlastným, a to miknutím plecami a suchým konštatovaní, že sa všetci prítomní zúčastňujeme odovzdávania petičných hárkov.  Okrem toho, že Peter Paška ukázal aký je jeho postoj k verejnosti, že samotným Galanťanom v podstate odoprel sprostredkovanie informovanosti , zároveň svoju tvár ukázal pán Psota, ako právnik mesta. Vyzerá to skôr tak, že nezastáva stoličku právnika mesta ale iba svoju stoličku a stoličku toho, kto mu je v dané obdobie pánom.  Myslím, že okrem toho, že má hájiť záujmy mesta ako právnik, tak v tomto prípade má chrániť aj záujmy obyvateľov Galanty. Ak sa mýlim, prosím opravte ma. Pán Psota, neseďte na svojej stoličke iba preto, aby ste vydržal do dôchodku, ale pracujte pre občanov mesta bez ohľadu na to, či tam sedí Paška, Maťašovský alebo ktokoľvek iný. Navyše Vašou povinnosťou je vyjadrovať sa jasne a zrozumiteľne a v intenciách zákona, nie iba ako nezúčastnená osoba, ak ide o kolízne situácie Vášho zamestnávateľa s verejným záujmom. Tento jav dobre všetci poznáme aj z Mestských zasadaní. Preto sa pýtam, prečo som bol vyhodený z  miestnosti ako zástupca médií? Porušil a prekročil opäť svoju právomoc Peter Paška? Môžeme hovoriť o zneužití moci z jeho strany? Odpovedzte nám všetkým. Čo sa udeje 31.03.2016 na ďalšom Mestskom zastupiteľstve? Privedie si na pomoc Mestskú políciu a nechá vyviesť všetkých, ktorí ho kritizujú? Nedávno sa o to pokúšal u jedného z poslancov mesta!!!

Na čo som týmto článkom chcel poukázať? Týmto článkom sa obraciam na obyvateľov mesta Galanty a pýtam sa :  Preboha, kde to žijeme Galanťania? Ako je vôbec možné, že ľudia, podozriví a už aj  obžalovaní z úmyselných trestných činov riadia mesto Galanta a kážu nám čo smieme a čo nesmieme robiť !? Ako je vôbec možné, že to ako obyvatelia akceptujeme? Ako je možné, že je očierňovaný ten, ktorý poukazuje na porušovanie zákona a ten čo ho sám porušuje sa nosí ako páv a nechá si hovoriť primátor? Kde to vôbec žijeme ak naše financie, čiže verejné financie spravuje niekto, kto je trestne stíhaný? Prečo sa poctivý občan má skrývať a hanbiť za to, že presne pomenuje problém nášho mesta a nakoniec  ho verejnosť vníma ako vyvrheľa?  Ale tu nejde len o Mesto Galanta, naše financie predsa spravujú organizácie ako sú bytové družstvá a napodiv tam sa deje pri výberových konaniach presne to isté ako na samotnom Mestskom úrade. Prednedávnom bol na miesto riaditeľa v jednom takomto družstve nominovaný človek, ktorý je tiež obžalovaný v presne rovnakej veci ako Peter Paška. Áno stále funguje prezumpcia neviny, ale ľudia, uvedomujete si, že naše financie spravujú títo ľudia? Zaujíma Vás to, alebo Vám je jedno, čo a kto investuje Vaše peniaze. Kde je zdravý rozum členov výberových komisií a dozorných rád? Naozaj ma ako občana tejto republiky nezaujímajú  súkromné obchodné spoločnosti a ich obsadenosť, ale zaujímajú ma spoločnosti, ktoré riadia peniaze nás všetkých a spravujú ich a zaujíma ma kto je na popredných miestach v týchto spoločnostiach.

Tak sa zobuďte a začnite sa o Galantu a o Vaše peniaze zaujímať, lebo nakoniec dopadneme tak, že tí poctiví budú obeťami a tí, čo rozkrádajú verejné zdroje budú neporaziteľní. Čoho sa vlastne bojíte? Veď ako občania máte moc, ktorou žiaden s týchto ľudí nemôže a nedokáže disponovať. Lebo ak nedokážeme pomenovať problém, tak ho nikdy nedokážeme vyriešiť a eliminovať.  Je nehorázne ak sú pozitívne konania Galanťanov pošpinené takýmto konaním nezodpovedných osôb.

16 komentárov

16 Comments

  1. Marian Klčovanský

    21. marca 2016 at 9:35

    Bola otázka času, kedy arogancia moci príde dole na základne. To je politické a postojové nastavenie vedúcej strany. Všetko čo je spojené so Smerom má takýto postoj a Paška sa len vezie, lebo vie , že systém mu neublíži. Sú len dve možnosti ako to slušne zmeniť, jednu sme preflákli pred dvoma týždňami, alebo na miestnej úrovni úspešný plebiscit a poslanci ho odvolajú, ale v Galante si to neviem predstaviť a preto tá arogancia…
    Čiže vás obdivujem a držím palce, lebo v Galante pre nezáujem budete dlho na to sám, tu im je to jedno a ešte keď nedávno vyhlásil pán primátor, že sa ide zdokonaliť v maďarčine…
    Ale keby ste potrebovali helfnúť a mne to okolnosti dovolia tak ma kľudne kontaktujte.

    • Jozef Boledovič

      Jozef Boledovič

      21. marca 2016 at 13:27

      Dobrý deň prajem
      Zo svojho okolia viem, že je mnoho takých ako ja, ktorým sa tento spôsob fungovania nepáči. Samozrejme je to dlhý a náročný proces, ale treba pokračovať a som nesmierne rád že sa nájdu ľudia ako Vy, ktorý dokážu verejne ponúknuť pomoc v tomto boji. Cením si to a keď budem potrebovať, verím, že sa aj bez výzvy pridáte k zmenám. Ja svoj postoj nezmením, nenazývam ho bojom, pretože nejde v podstate o boj s ľuďmi ale zo systémom, ktorý dokáže zmeniť iba záujem obyvateľov o dianie v meste a verejným poukazovaním a presným identifikovaním a pomenovaním problémov a ľudí čo ich vytvárajú.

  2. Radovan Slíž

    21. marca 2016 at 11:42

    Súhlasím. Arogancia moci je hrozná choroba. A len silný jedinec jej odolá a to len vďaka diametrálne inej motivácii ako v tomto prípade. Ale všetci sme profíci na svojich postoch, tak by emócie nemali mať vplyv an moje rozhodnutia. A ked na to nemá, nemal by sa tam hrabať…. ale život nám ukazuje, že práve tí menej ako vhodní sa tam hrabú najviac. Lebo teplý flek, je teplý flek… a ešte treba niečo aj pre kamaráta a pod. NA tomto princípe je to vždy cesta do pekla…

  3. Eva

    21. marca 2016 at 14:41

    Chcela by som reagovať na ten nadpis článku, ktorého autorom je p. Boledovič. ..cenzúra ..nakoľko som si prečítala Váš článok, nemám taký dojem , že by bol článok cenzurovaný a keby akože bol – čo sa tu nestalo a , inak by ste ho tu nemohol ani napísať…a nie to ešte uviesť napr. aj na FB bez okolkov….a ešte by som chcela vedieť, či ste oficiálne aj poverený ako zástupca mesta na prevádzkovanie internetových novín ……Galantské noviny /GU – ..a či aj na to máte všetky potrebné doklady aj vybavené…aby ste mohol ako zástupca GN/GU vystupovať – ako zástupca média …..ak nie tak potom je tento článok veľmi zavádzajúci….ďakujem za odpoveď a dúfam, že sa aj tej odpovedi dočkám….Pretože naozaj je toho dosť…aby sa na niekoho nesústavne hľadalo zlo…a ten druhý je naj….

    • Jozef Boledovič

      Jozef Boledovič

      21. marca 2016 at 15:20

      Dobrý deň pani Eva
      Takže postupne:
      1. Nadpis článku je jednoducho nadpis a v určitom smere je predzvesťou toho, čo je v jeho obsahu. Cenzúra je aj činnosť, ak niekto niekomu bráni získať informácie, ktoré chce prezentovať verejnosti a zo strany dotyčného k tejto činnosti došlo. Navyše jedným zo základných aspektov ústavného práva na informácie je právo na prijímanie a zaznamenávanie informácií z prebiehajúcich udalostí, pri ktorých informácie bezprostredne vznikajú a bez zaznamenania budú kvôli neopakovateľnosti týchto udalostí nenávratne stratené. Konkrétne ide napríklad o právo na vyhotovovanie zvukového alebo obrazového záznamu z činnosti orgánov verejnej moci, a to mi bolo naozaj odopreté, bolo tam noho svedkov!!!
      2. Obsah článku, ak si ho dobre prečítate je konštatovaním skutočností, ktoré sú získané z verejne prístupných zdrojov na internete. Tieto informácie neboli získané od tam zúčastnených osôb. Viac informácií sa dalo získať, ak by som nebol vykázaný z miestnosti. Navyše fotodokumentácia nie je moja, ale kolegov z médií, ktorí nesúhlasili s konaním Petra Pašku a aj napriek tomu mi och doručili, čo im slúži ku cti. Iba na základe ich konania som mohol spracovať reportáž v podobe v akej vyšla. Ale ak by som tam bol osobne, obsah článku mohol priniesť omnoho viac informácií a aj takých ktoré sa nedajú získať z verejne prístupných zdrojov.
      3. Ak hovoríme o názve Galantské noviny, tak musíte pripomenúť, že som jeden osôb, ktorí zabezpečujeme webový portál Galantské noviny, čo je diametrálne odlišné od printovej časti s názvom Galantské noviny. Ak Vás môžem informovať, tak Galantské noviny, ako názov, nemá žiadnu ochrannú známku ani nie je inak akýkoľvek právami chránený, takže ho môže používať ktokoľvek. Ak by som bol taký zlý, ako ste reagovala na mňa ako autora, tak som si túto ochrannú známku už dávno mohol zaregistrovať a Galanta ako taká by s tým nič neurobila. Ale mne nejde o žiadne krivé úmysly. Navyše printovú časť Galantských novín všetci, čo sa podieľame na fungovaní tohto portálu podporuje v plnej miere opätovné vydávanie printovej časti Galantských novín, ale nie vo forme a obsahu ako bolo posledných dvakrát! Navyše sa hlásime k myšlienke, že obsah nášho portálu môže slúžiť aj ako podklad k printovej časti novín. Ešte sa však vrátim k názvu Galantské noviny. Printové média, podľa tlačového zákona, majú povinnosť registrovať sa na Ministerstve kultúry a zapísať sa do zoznamu, čo printové médium splnilo v roku 2012. Webové Galantské noviny sú z danej povinnosti v súvislosti s tlačovým zákonom vyňaté. Inak by sa musel každý web, teda napríklad aj statusy na FB každej osoby registrovať, preto sa to nerobí. Preto nepotrebujeme žiadny súhlas Galanty ako mesta. Jediné na čo by sme potrebovali súhlas od mesta Galanta, je skutočnosť, ak by sme využívali symboly mesta, čo sa v našom prípade nestalo.
      4. Ako som v článku napísal, osoba Petra Pašku ma v podstate nezaujíma, a to doslova. Zaujíma ma ako občana tohto štátu iba osoba Petra Pašku na stoličke primátora Galanty a to je diametrálny rozdiel. To znamená, že by ma zaujímala akákoľvek iná osoba ale iba v súvislosti s danou pozíciou. No a poslednou informáciou ohľadne vašej interpretácie.. jeden je zlý a druhý dokonalý… ak ste tým dokonalým myslela mňa, tak ním určite nie som, ale snažím sa v živote robiť veci tak ako sa majú a nie tak ako sa nemajú. K tomu len jedna informácia, celý život som pracoval v štátnej a verejnej správe, takže presne a podrobne viem, čo sa smie a čo nie a ako sa jedno také mesto riadiť má a nateraz sa zo strany dotyčného nerobí.

      • Eva

        21. marca 2016 at 16:16

        Pán Boledovič – viem, kde ste robil….ale tiež potom ak ste sa sami pasovali za vydavateľov internt. novín…môj názor je, že nemáte také práva ako majú licenciované noviny , TV a rozhlas …a tak isto Vás nemusia ani prijať ..aj reportérov a ani zástupcov…médií… Ale Vy ste naozaj urazil primátora……pretože na tento Váš komentár som reagovala Ja osobne, že to nebol primátor..bola som tam, ďalšia pani a aj Ondrej Pravda ….že to nebol primátor…a napriek tomu ste sa neospravedlnil za túto nešťastnú vetu……myslím si, že je to Váš spor občana voči primátorovi a nebolo by naozaj vhodné zaťahovať ostatných občanov do Vášho osobného sporu……toto brnkanie cez FB – nie je veľmi šťastný postup….a určite mi dáte za pravdu /dúfam , že áno/ že je to nedôstojné z každej pozícii….

  4. obcan

    21. marca 2016 at 16:02

    tak si chcel defenestrovat ci nie?
    ako vzdy, pomastili ste si navzajom bruska a svet ide dalej…
    ano, obcania su tu a vidia, kto za koho a do koho kope a budu si to pamatat…
    a ohanat sa tym ze niekto pracoval cely zivot v statnej a verejnej sprave a teraz sa mu otvorili oci je take…
    a ktory poctivy obcan sa to ma skryvat a hanbit? ja si tak nepripadam a poznam mnoho dalsich ako ja, len nemaju potrebu robit hlasnu trubu niekomu…

    • Eva

      21. marca 2016 at 16:18

      súhlasím s Vami – a ten komentár bol uvedený na Dobré ráno Galanta – kde som napísala , že to nebol primátor…prečítajte so môj komentár …
      bola som tam…

  5. Anonym

    21. marca 2016 at 22:34

    Pani Eva je evidentne ortodoxná fanúšička pána primátora 🙂

    Btw. by ma zaujímalo, ako sa vyvíjajú mega dlhy PROACT… firiem v Sociálnej poisťovni, Všeobecnej zdravotnej poisťovni,…
    Podľa dostupných informácii sa jedná o niekoľko stotisíc euro.
    Kde je trestnoprávna zodpovednosť bývalého konateľa týchto firiem ???

    • Eva

      22. marca 2016 at 10:33

      Váž. pane/resp.pani/ pod týmto profilom sa nedá určiť kto píše…. – tu nikto nemusí byť fanúšikom nikoho. Lebo ak sa pýtate , tak vždy je potom niekto iní vinovatí, že???? …ale akým spôsobom niekto vstúpil do miestnosti a aké mal prípadné poznámky….to tiež hovorí o etike správania sa a predpokladám, že …nebol v stajni ani na trhu ,ale na Mestskom úrade, kde si komunikácia vyžaduje aj nejakú slušnosť a úroveň….A pokiaľ ma oči neklamali, keď som si ten článok čítala a ak komentáre…A ešte niečo ,ak chcete reagovať a pýtať sa, tak sa pýtajte pod svojím menom a nie anonymom …to je zbabelé a aj smiešne a pripomínate mi nejakých pisateľov….nechcem menovať….určite sa spoznajú …..kto takto píše…Vás naozaj nemusí zaujímať, či som niekoho fanúšička alebo nie som…Vás do toho absolútne nič… ak sa mi článok a príspevok bude páčiť , ja totiž nemám s tým problém a napísať a pochváliť hoc aký článok a je to jedno, kto to napísal a ak sa mi páči. “A” -naozaj som svoj právna, a nepotrebujem Váš súhlas a pochopenie….čo som písala a prečo… Ortodoxný fanúšik /čka//resp. /aj pisateľ/ka/ ste sám Vy niekoho alebo seba samého/samej/ ….skúste rozoberať svoje osobné problémy a nestarajte sa do osobných problémov druhých, a zametajte si pred svojim prahom…Ja som napísala svoj názor a pretože som niečo chcela vedieť a vlastne som sa opýtala….a zrazu sa to nepáči …aha, ale už sa nepíše o inom /iných ľuďoch – ktorých za každú cenu potrebujete očierňovať resp. zhodiť ,ale sa napísalo ,napr. aj o dotknutej osobe???? a nejakým spôsobom sa ho to dotklo …asi toľko… pán ortodoxný anonym a darmo budete písať, píšete vždy od veci…..a nie k danej téme…a ak niekto napíše článok, tak musí s tým počítať alebo predpokladať , že nemusí každý s ním súhlasiť….a ak nie je na to pripravený !!!tak potom …

  6. Anonym

    22. marca 2016 at 14:46

    Ale, ale pani Eva. Ako ste sa rozohnila. Čo sa pichlo do osieho hniezda ??? Z Vašich komentárov je jasné za koho kopete. Či už tu, alebo na FB… 😉

    • Eva

      22. marca 2016 at 19:19

      už som Vám napísala…Vás do toho nič…..o Vašom kopaní aj postoji je to tiež jasné ako facka….naozaj ja budem kopať za koho chcem aj keby za primátora alebo niekoho iného, ešte Vy ste mi na chleba nedali aby som sa musela správať tak ako Vy chcete …to je omyl , ja budem robiť to čo chcem Ja a ako chcem…spite spokojne…ale Vy to nedokážete…..Totiž ak nemá s Vami niekto spoločný názor alebo sa mu nepáči spôsob ako sa to napíše…tak je nepriateľ…..to preto na týchto portáloch nikto nekomentuje a ani sa nesnaží….lebo aj načo. Vy ani nikto iný / totiž nestojí o názor, ale o to aby Vám dali za pravdu, a keď nesúhlasí tak útočíte …ale veď si ju majte a anonym ..vyjadrenie čo píšete to je o ničom …to nie je vyjadrenie občana ale zbabelca…. môžete písať čo chcete….už na nebudem reagovať na Vás…strata času ..ale ani nenávisť a zloba nemôže za neúspešnosť niekoho..

      • Anonym

        22. marca 2016 at 19:39

        Pani Eva, tak teraz sa už celkom slušne bavím. Toľko energie vynaložiť, kvôli nevinnej poznámke o ortodoxnej fanúšičke…

        • Eva

          23. marca 2016 at 8:26

          ale ani nenávisť a zloba nemôže za neúspešnosť niekoho..ani za Vášu… kopte si za koho len budete chcieť a je to nad slnko jasné …aký máte Vy postoj…A preto nemôžu byť apolitické ani gngu….to musia robiť ľudia, ktorý sa vedia povzniesť nad situácie a majú byť samozrejme nezávislí …a koniec diskusie …. už nemusíte ani reagovať a ja už ale naozaj končím….totiž nemá význam sa s Vami zaoberať….anonym

          • Anonym

            23. marca 2016 at 21:11

            Pani Eva, Vy si ma evidentne s niekym mýlite. Ja som iba anonym a nemám s redakciou gngu ani tohoto portálu nič spoločné. Tak ich neosočujte, nemôžu za môj názor. A či sa podpíšem ako anonym, alebo jankoferko, alebo, čo ja viem, napr. Eva Hajdúová, to je v podstate úplne jedno. Ani jeden, ani druhý, ani tretí nevystupuje pod svojou skutočnou identitou…
            Astalavista baby!!! 🙂

  7. Anonym

    22. marca 2016 at 14:52

    No a ešte k článku.
    Pán Boledovič, držím Vám palce.
    Vám aj celému tímu GN/GU, aj tohoto portálu.
    Takáto kultúrna opozícia, robená na úrovni, raz prinesie svoje ovocie.
    Nie každý je schopný sa postaviť face to face problémom, pomenovať ich a nahlas ich aj povedať. No ľudia nie sú sprostý, počúvajú a raz to všetko aj niekomu zrátajú.
    Veľa zdaru.
    Howg!!!

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

o Galante

Viac na o Galante

Moja pravda na dnes 16. 7. 2016

Ondrej Pravda16. júla 2016

Moja pravda na dnes 24. 6. 2016

Ondrej Pravda24. júna 2016

Moja pravda na dnes 6. 6. 2016

Ondrej Pravda6. júna 2016

Moja pravda na dnes 2. 6. 2016

Ondrej Pravda2. júna 2016

Moja pravda na dnes 26.5.2016

Ondrej Pravda26. mája 2016

Galanta – Negalanta

Ondrej Pravda26. mája 2016

Moja pravda na dnes 24.4.2016

Ondrej Pravda24. apríla 2016

Quo Vadis – Technicke sluzby mesta Galanta?

Miroslav Šimek23. apríla 2016

Moja pravda na dnes 22.4.2016

Ondrej Pravda22. apríla 2016