o Športe

KF Racing team – sezóna začína

KF Racing team – sezóna začína
Jozef

Prednedávnom som Vám predstavil vo svojom článku motošport  v Galante (KF Racing team) a rodinu Kontárových, ktorý ho dostali do popredia. Musím sa priznať, bol som na tento šport veľmi zvedavý a bol som si ho osobne vyskúšať. Čo sa však nestalo, chytil ma za srdce.  Nemal som obavy z jazdenia, pretože som si myslel, že už mám niečo odjazdené, veď čo také nové sa môžem naučiť. No mýlil som sa! Jazdiť v bežnej premávke a jazdiť na trati je úplne iná káva.

Samozrejme, ak sa na niečo dám, tak si to najprv naštudujem, aby som nevyzeral akoby som o tomto športe nikdy nič nepočul a hneď sa do neho hrniem a budem sa správať ako hrdina. Teória je však jedna vec a prax tá druhá.  Je tu mnoho vecí, ktoré Vás prekvapia a je tu mnoho iných pravidiel ako v bežnej premávke, ale verte mi, že jazdiť  plných 10 minút, teda toľko trvala moja prvá jazda, pod stálym tlakom okolo jazdiacich konkurentov, mal som dosť. A to nielen fyzicky, ale aj psychicky.  Keď si myslíte, že na tento šport netreba kondičku, tak sa veľmi mýlite. Ruky som mal ako po poriadnom tréningu v posilňovni zameraný na predlaktia a keď ma obiehali tie dve dievčatá od Kontárových, tak ma ako chlapa moje ego riadne zabolelo 🙂  Jednoducho som chcel, ale nestačil som na nich. Samozrejme, už nemám dvadsať, ale uznajte, aby ma dievča takto zanechalo…. Čo už, realita je krutá 🙂

Musím povedať, že obidve dievčatá a aj jeden z ich tímových jazdcov mi neskôr vysvetlili aké chyby som urobil aj napriek tomu, že som od nich dostal prvotnú inštruktáž. Boli všetci skvelí, a tak mi nedalo a chcel som sa dozvedieť viac.

Vedeli ste napríklad, že pri tomto športe je tzv. driftovanie neefektívne a strácate tým čas, vedeli ste, že pri prejazdoch zákrutami sa máte nakláňať, teda prenášať váhu, smerom k vonkajšiemu okraju dráhy a nie dovnútra? Aj brzdenie nie je rovnaké ako keď jazdíte v bežnej premávke, brzdí sa úplne inak, ale o tom až v inom článku.

Po tejto mojej skúsenosti som bol zvedavý ako prebieha taký pretek a čo všetko je potrebné na jeho zvládnutie. Všetci traja, Ajka, Nika a aj pilot ,,Mári” mi ochotne vysvetlili čo a ako. Rád by som Vám to ozrejmil.

Slovenský jazdci v podstate jazdia tri preteky, čiže seriály, Slovenský kartingový pohár, Moravský pohár a Zóna strednej Európy / CEE. Každý s týchto pretekov má rozdelenia do svojich tried. Položíte si otázku, prečo to spomínam? Pretože tento šport nie je len pre mladých, ale aj veľkých. A oteckovia, nemyslite si, že pre Vás sa nenájde kategória. Veru že nájde, napríklad vo dvoch z troch menovaných seriáloch sa jazdí aj kategória  KZ Senior, kde je vek stanovený od 50 rokov veku, ale aj kategória KZ Masters pre tých mladších od 35 rokov. Takže výhovorky bokom. Jazdci a priaznivci tohto športu sú na tento šport hrdí, takže sa pokúsim priblížiť ho Vám, ako verejnosti tak, aby som to podal správne pre obidve strany, pretože som si istý, že niektorí z Vás by si to radi vyskúšali, ale doteraz nemali tú odvahu.

Ako prvé by som Vám však rád navrhol, hlavne pre tých, čo nikdy tento šport neprevádzkovali, aby sa prišli pozrieť na niektorý pretek. A čo je zaujímavé na pretekoch? Okrem hlavného preteku, kde ide o stupne víťazov je veľkým a nezabudnuteľným zážitkom všetko to, čo sa deje v zákulisí a čo všetko sa musí urobiť, kým sa jazdec dostane na štartovací rošť.

Pre prehľadnosť spomeniem napríklad postup pri jednom z týchto seriálov, a to Moravský pohár, kde je zvyčajne nasledovný program:

-v piatok voľné tréningy od 8:00-19:00

-v sobotu 2 voľné tréningy, 2 oficiálne tréningy a v sobotu večer meraný tréning

-v nedeľu ráno 5 minútový warmup pre všetky kategórie a potom nasledujú 3 jazdy

-do prvej jazdy sa štartuje podľa meraného tréningu, do druhej jazdy podľa výsledkov z prvej jazdy a do tretej jazdy podľa výsledkov z druhej jazdy 🙂

-vyhlásenie víťazov okolo 17:00-18:00

Teraz si predstavte tú atmosféru v padoku, kde ostošesť hučia motory motokár, vzduchom cítiť vôňu spáleného benzínu a do toho rozhodcovia, medzi nimi mechanici behajúci sem a tam, len aby dosiahli čo najlepšie vyladenia a nakoniec samotní piloti. Pripomína Vám to niečo? Áno, je to presne ako na pretekoch formuly F1, ale v zmenšenom vydaní, čo sa týka rozmerov vozidiel. Pridajte si k tomu nadšenie všetkých zainteresovaných a máte zážitok na ktorý len tak nezabudnete.

Padok KR Racing teamu Kontárových bude onedlho fungovať presne v tom režime čo som opísal. Tento team by Vás na toto podujatie rád pozval, aby ste sa prišli na ich zanietenosť a odhodlanie pozrieť, a to nielen ako diváci v hľadisku, ale ak bude možnosť, pre niektorých aj ako diváci v padoku. Najbližšie preteky sa budú konať na okruhu A1 Speedworld,Bruck / Leitha v Rakúsku v dňoch 1.-3.4.2016.

 Je možné, že zažijete pretek pri ktorom budú zábery, ako máme v článku, úplne normálnym javom. A až v takýchto podmienkach sa ukáže umenie a vyjazdenosť jazdcov a profesionalita a vyladenosť tímu. Preto neváhajte a zúčastnite sa, je to vynikajúco strávený čas so svojou rodinou alebo známymi.  Vrelo môže odporučiť a prajem Vám skvelé nezabudnuteľné zážitky.

Kliknutím pridať komentár

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

o Športe

Viac na o Športe

Florbal ICE Players Sereď – 8/A kolo dorastenci

ICE PLAYERS12. marca 2016

Florbal ICE Players Sereď – 7/A kolo dorastenci

ICE PLAYERS14. februára 2016

Motošport v Galante – KF Racing team

Jozef14. februára 2016

Florbal ICE Players Sereď – 6/B kolo dorastenci

ICE PLAYERS16. januára 2016

ICE PLAYERS SEREĎ – Florbalový klub

Rado10. januára 2016

Viliam Tankó má bronzovú medailu. Gratulujeme!

Radovan Slíž25. júna 2015

Viliam Tankó zajtra zabojuje o finále

Rado24. júna 2015

Viliam Tankó je v semifinále a s medailou

Rado23. júna 2015

Galantský boxer Viliam Tankó je už vo štvrťfinále

Rado22. júna 2015